spiridusifericiti
Bine ati venit in comunitatea spiridusilor fericiti.Va rugam logati-va sau inregistrati-va,
Echipa admin



 
AcasaPortalCalendarGalerieFAQCautareMembriGrupuriInregistrareConectare
Cautare
 
 

Rezultate pe:
 
Rechercher Cautare avansata
Ultimele subiecte
» Buna seara!
Mier Dec 01, 2010 4:22 pm Scris de alyna

» Cancerul mamar
Mier Aug 04, 2010 11:14 am Scris de elenaadmin

» Fazan cu nume proprii
Joi Iul 08, 2010 10:21 am Scris de alyna

» Fazan...
Joi Iul 08, 2010 10:20 am Scris de alyna

» T.OM.A.N.A.P
Joi Iul 08, 2010 10:19 am Scris de alyna

» CU sau FARA ?
Joi Iul 08, 2010 10:18 am Scris de alyna

» ADEVARAT SAU FALS
Vin Iun 18, 2010 2:09 pm Scris de micka27

» La multi ani, Elena!!!!
Lun Mai 31, 2010 2:04 pm Scris de alyna

» Album Daria-Simina
Vin Feb 05, 2010 4:38 pm Scris de alyna

meto,stiri etc.
Admin on-line
Elena
alyna
sponsori noi

Aukro-inscrietiva si nu ve-ti regreta
Produse pentru copii
SPONSOR:Melinda Bede
Melinda Bede va spune
Parteneri
forum gratuit

BannerFans.com

Distribuiţi | 
 

 Ghidul vitaminelor

In jos 
AutorMesaj
monica_2008
spiridusul senior
spiridusul senior
avatar

Numarul mesajelor : 1206
Varsta : 48
Localizare : Baia-Mare
spiridusi fericiti : Moderator
Data de inscriere : 05/03/2009

MesajSubiect: Ghidul vitaminelor   Lun Mar 09, 2009 3:17 pm

Vitaminele se pot lua din mancare

Este esential sa te asiguri ca dieta copilului tau contine toate vitaminele necesare unei cresteri si dezvoltari sanatoase.
Acest ghid iti ofera informatiile de care ai nevoie:

Vitamina A
• Ficat, galbenus de ou, lactate integrale, ulei de peste
• Mentine ochii sanatosi, protejeaza impotriva infectiilor respiratorii, stimuleaza cresterea, intareste gingiile, dintii si oasele, este antioxidant.

Betacaroten
• Legume cu frunze verzi, morcovi, cartofi dulci, dovleac
• Se transforma in vitamina A, este un antioxidant.

Vitamina B1 (tiamina)
• Cereale integrale, drojdie, legume, ficat, porc, alune
• Asigura energie, intervine in digestia carbohidratilor, ajuta la buna functionare a sistemului nervos, a muschilor si a inimii, reduce stresul.

Vitamina B2 (riboflavina)
• Legume cu frunze verzi, peste, iaurt, ficat, branza, lapte
• Stimuleaza cresterea, mentine parul, pielea si unghiile santoase, ajuta metabolismul glucidic, lipidic, proteic si la producerea enegiei in organism.

Vitamina B3 (acidul nicotinic sau niacina)
• Carne slaba, germeni de grau, avocado, peste, produse din grau integral, drojdie de bere
• Esentiala pentru hormonii sexuali, hormonii tiroidieni, insulina, cortizon si pentru toleranta la glucoza. Necesara pentru sistemul nervos si creier, regleaza metabolismul lipidelor.

Vitamina B5 (acidul pantotenic)
• Cereale integrale, germeni de grau, nuci, legume verzi, galbenus de ou, carne si ficat
• Vital pentru glanda adrenala, transforma grasimile si carbohidratii in energie, ajuta la producerea anticorpilor, accelereaza vindecarea ranilor.

Vitamina B6
• Germeni de grau, carne, ficat, lapte, galbenus de ou, peste (ton, sardine, macrou, somon, crap, cod etc), orez, nuci, varza, banane
• Produce anticorpi si celule rosii, necesare pentru absortia vitaminei B12 si in metabolismul proteinelor.

Vitamina B12
• Ficat, carne de vaca si porc, peste, oua, lapte si branza
• Accelereaza cresterea si imbunatateste sanatatea sistemului nervos.

Acid folic
• Legume cu frunze verzi, morcovi, galbenus de ou, caise, dovleac, avocado, fasole, cereale integrale
• Ajuta organismul sa foloseasca proteinele si carbohidratii, formeaza anticorpi, previne anemia, protejeaza impotriva defectelor de tub neural la inceputul sarcinii.

Biotina (vitamina H)
• Drojdie de bere, orez brun, nuci, fructe, galbenus de ou, ficat de vaca
• Ajuta metabolismul lipidic si proteic, mentine sanatoase pielea, scalpul si parul.

Cholina
• Legume cu frunze verzi, ficat, lecitina, germeni de grau, galbenus de ou
• Ajuta memoria, controleaza cresterea colesterolului, detoxifica ficatul (prin eliminarea toxinelor si a medicamentelor).

Vitamina C (acid ascorbic)
• Citrice, capsuni, kiwi, pepene galben, cartofi, legume cu frunze verzi, ficat
• Contribuie la sanatatea sistemului imunitar, antiviral, antibacterian, intareste gingiile, oasele si peretii vaselor de sange, necesar organismului pentru a face fata stresului.

Vitamina D (calciferol)
• Produse lactate, galbenus de ou, ulei de peste, sardine, hering, ton
• Necesara pentru formarea dintiilor si a oaselor, impreuna cu vitamina A si cu vitamina C previne racelile.

Vitamina E
• Germeni de grau, ulei vegetal, cereale integrale, oua, broccoli, varza de Brussels, spanac, soia, seminte de floarea soarelui, rosii, morcovi, nuci proaspete
• Antioxidant, anticoagulant, protejeaza membrana celulara.

Vitamina K
• Iaurt, lapte, galbenus de ou, legume cu frunze verzi, ficat, ulei de peste
• Esentiala in coagularea sangelui, folositor in metabolismul osos.
p.s Poti printa tabelul si lipi in bucatarie pentru a verifica daca alimentatia ta sau a copilului contine aceste vitamine
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
alyna
co-administrator
co-administrator
avatar

Numarul mesajelor : 1116
Varsta : 37
Localizare : Almasu/Salaj
spiridusi fericiti :
Data de inscriere : 05/03/2009

MesajSubiect: Re: Ghidul vitaminelor   Mier Mar 18, 2009 10:41 am

e bine de stiut aceste lucruri!
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
 
Ghidul vitaminelor
Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
spiridusifericiti :: SANATATEA PENTRU TOTI :: Sanatatea copilului-
Mergi direct la: